
Brand style guide to inaczej zbiór najważniejszych wizualnych elementów marki. Nieco bardziej rozwinięte wersje takiego przewodnika po stylu danej firmy nie tylko komunikują jej wizerunek, lecz stanowią również zbiór wytycznych, które sugerują, w jaki sposób należy używać poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej.
Co powinien zawierać brand style guide? Brak tutaj ściśle ustalonych reguł. Do tworzenia takiego przewodnika wykorzystać można wszystkie te elementy, które mogą okazać się pomocne podczas tworzenia spójnego wizerunku. Duże przedsiębiorstwa bardzo często decydują się na stworzenie rozbudowanego przewodnika, zwanego również brand bookiem. Nierzadko pełnią one funkcję księgi znaku, która to z kolei stanowi instrukcję obsługi logo dla osób, które będą z niego korzystały.
W brand style guide umieścić można elementy takie, jak: projekt logo (w tym jego minimalne wymiary, alternatywną wersję oraz akceptowalne i nieakceptowalne zastosowanie), fonty, ikony, wzory, paletę kolorów, tekstury, sposób komunikacji, elementy dekoracyjne grafik oraz zdjęć i inspiracje (obrazy czy zdjęcia przywołujące styl, na osiągnięciu którego nam zależy).
Brand style guide może okazać się niezwykle pomocny podczas tworzenia wszelkiego rodzaju treści związanych marką. Zbiór wytycznych pozwoli na znaczące skrócenie czasu, jaki należy przeznaczyć na generowanie tego typu materiałów. Ułatwi on również współpracę z grafikiem – zapoznając się ze stworzonym przez nas przewodnikiem będzie on w stanie wiernie odtworzyć klimat naszej marki.
W sieci znaleźć można dużą ilość darmowych, podstawowych brand style guide, które nadają się do edycji tak w prostych programach, jak Canva, jak i znacznie bardziej zaawansowanych, typu Photoshop.
Jeżeli zależy Ci na stworzeniu kompletnego brandingu, skontaktuj się z naszym wrocławskim studiem graficznym.