Identyfikacja wizualna to niezwykle istotny czynnik, który wpływa na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa. Odpowiednio zaprojektowana, przykuwająca uwagę, budząca pozytywne skojarzenia, silnie oddziaływać będzie na odbiór firmy tak przez kontrahentów, jak i potencjalnych klientów czy konkurencję. Identyfikacja wizualna wyraża wartości wyznawane przez daną markę i stanowi jeden z elementów strategii marketingowej mającej na celu wzrost jej rozpoznawalności. Jakiego rodzaju elementy wchodzą w jej skład?
System identyfikacji wizualnej tworzą elementy wizualne oraz pozawizualne. Do pierwszej kategorii zaliczają się między innymi: projekt logo, slogan, kolorystyka, typografie firmowe (chodzi tutaj o wielkość oraz krój czcionek), pieczątki, symbole dekoracyjne, materiały marketingowe (ulotki czy gadżety reklamowe), strona www, aranżacja siedziby oraz stoisk targowych czy dress code pracowników. Jeżeli chodzi natomiast o elementy pozawizualne, są nimi na przykład sposób obsługi klientów, formuła przeprowadzania rozmów telefonicznych czy ścieżki dźwiękowe i zapachy wykorzystywane przez daną markę.
Czym powinien charakteryzować się idealny system identyfikacji wizualnej firmy? Musi być on w pełni unikalny, dopasowany do jej charakterystyki, przejrzysty, zapadający w pamięć, budujący pozytywne skojarzenia oraz zgodny z polityką marki.
Warto zdawać sobie sprawę z faktu, iż tworzenie identyfikacji wizualnej firmy jest procesem wieloetapowym. Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań, firma specjalizująca się w jej projektowaniu musi dowiedzieć się jak najwięcej na temat marki, jej historii, potencjalnych odbiorców, oferowanych produktów i świadczonych usług czy jej konkurencji. Następnie przejść można do zdefiniowania grupy docelowej. Po stworzeniu wstępnych rozwiązań podczas burzy mózgów, przejść można do właściwego przygotowywania poszczególnych elementów systemu identyfikacji wizualnej.
Zależy Ci na profesjonalnym projekcie identyfikacji wizualnej? Skontaktuj się z naszym studiem graficznym — chętnie przygotujemy dla Ciebie ofertę.