Blog to niezwykle popularna forma dzielenia się informacjami, opiniami czy wiedzą. Jego założenie rozważyć powinna każda firma. Wiąże się to bowiem z szeregiem korzyści, do których, poza poprawą wizerunku i przyciągnięciem uwagi potencjalnych klientów, zaliczyć można również pozytywny wpływ na pozycjonowanie stworzonej strony internetowej.
Pierwsza kwestia, którą należy przeanalizować przed założeniem bloga firmowego jest to, czy stanowić będzie on część witryny czy posiadać odrębny adres. Oba rozwiązania mają swoje zalety. Zarówno linkowanie wewnętrzne, jak i zewnętrzne jest w stanie wspomóc pozycjonowanie.
Jak sprawić, by blog firmowy był chętnie odwiedzany? Kluczową kwestią są tutaj ciekawe, oryginalne treści. Jeżeli będą one kopiowane z innych stron www, Google może sklasyfikować je jako duplicate content. W konsekwencji tego, na witrynę mogą nałożone filtry lub, w najgorszym wypadku, może ona zostać zbanowana.
Najważniejsze, by blog firmowy był regularnie aktualizowany. Nowe treści będą generowały większy ruch, przyczyniają się do przyciągania potencjalnych klientów. Co ważne, częsta aktualizacja treści zostanie dostrzeżona przez Google.
Chcąc, by blog firmowy wspomógł proces pozycjonowania strony, zadbać należy o wykorzystywanie w tworzonych treściach słów kluczowych najważniejszych dla danej branży.
Dobrze prowadzony blog posiada całe mnóstwo zalet: pozytywnie wpływa on na pozycjonowanie zaprojektowanej strony internetowej, zwraca uwagę wyszukiwarek na frazy kluczowe, tworzy „długi ogon”, przyczynia się do zwiększenia ilości klientów oraz daje możliwość bezpośredniego dialogu z nimi.
Czego unikać prowadząc bloga firmowego? Pierwszy błąd to brak systematyczności w publikowaniu wpisów. W sytuacji, w której roboty Google nie będą widziały aktualizacji witryny, uznają, że nie trzeba umieszczać jej na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Kolejnym z nich jest nie dbanie o atrakcyjną formę wizualną wpisów. Warto zadbać o wzbogacenie ich o zdjęcia, filmy czy animację — to sprawdzony sposób na przyciągnięcie uwagi odbiorców na dłuższy czas. Aby blog firmowy sprawiał wrażenie profesjonalnego, nie może być prowadzony przez więcej niż 1 — 2 osoby — znajdujące się na nim nie treści nie będą wówczas spójne.
Chętnie pomożemy Ci w zaprojektowaniu strony www z blogiem. Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić!