Grupa docelowa to pierwszy element dobrego projektu graficznego

Grupa docelowa to pierwszy element dobrego projektu graficznego

Zastanawiasz się jak powinna wyglądać Twoja strona internetowa, baner reklamowy, bilbord? Musisz zdać sobie sprawę, że droga do stworzenia dobrego projektu jest czasem bardzo wyboista. Ostateczny zamysł musi spotkać się po środku trzech czasem zupełnie różnych wizji: Twojej, grafika i klienta.  Jak sprawić by ostateczny efekt był w pełni zadowalający?

Zacznij od poznania grupy docelowej

Zanim rozpoczniesz jakąkolwiek pracę nad projektem graficznym czy to strony, logo czy foldera reklamowego zacznij od poznania swojego potencjalnego klienta. Nie można stworzyć dobrego projektu nie wiedząc, kogo ten projekt ma ostatecznie przekonać do skorzystania z usługi lub zakupu produktu. Dlaczego? Odpowiedz jest bardzo prosta – nie ma uniwersalnych rozwiązań.  Czas na kilka przykładów.

  1. Prowadzisz usługi księgowości – Twoi klienci to inne firmy, które oczekują od Ciebie profesjonalizmu, rzetelności i bezpieczeństwa – zatem materiały graficzne muszą być proste, o charakterze „biznesowo – korporacyjnym” i posiadać stonowaną kolorystykę (np. granat, biel, szarości)
  2. Restauracja z burgerami – Twoi klienci to głównie młodzież – Twoje materiały powinny być kolorowe, „na luźnie”, z dystansem i oczywiście wzmagające apetyt
  3. Sprzedajesz zabawki dla dzieci – Twoi klienci to rodzice, ale również dzieci – nie możesz zapomnieć, że projekty Twoich materiałów muszą podobać się najmłodszym (bardzo krytycznym odbiorcom), których łatwo nie oszukasz.

Jak pogodzić Twoją wizję, zamysł grafika i gusta grupy docelowej?

Kompromis to chyba słowo, które najlepiej opisuje pracę grafików. A umiejętność ich wypracowywania to domena najlepszych. W dużej mierze to grafik bierze na siebie odpowiedzialność za to, aby stworzyć projekt, który zadowoli Ciebie, spodoba się potencjalnym klientom, ale także sam będzie z niego dumny.

Oczywiście, aby sytuacja idealna miała szanse zaistnieć Ty jako klient powinieneś wybrać grafika, którego obdarzysz zaufanie i dasz mu szansę się wykazać.

Podsumowanie: Zleceniodawcy projektów graficznych często mają swoją wizję. Jednak pamiętaj, aby zawsze na pierwszy miejscu postawić grupę docelową – to im musi się spodobać projekt, ponieważ to do nich kierujesz przekaz.

 

Przez 0