Logo stanowi główny element identyfikacji wizualnej marki, na którym bazuje cała późniejsza jej komunikacja. Dobrze stworzona forma graficzna tego typu powinna być rozpoznawalna bez względu na przekaz i kreację. Każdy z nas kojarzy z pewnością logo marek takich, jak Nike, Chanel czy Mercedes Benz? A jaka historia za nimi stoi?
Nike
Firma powstała w 1964 roku i początkowo nazywała się Blue Ribbon Sports. Przed podpisaniem ważnego kontraktu na produkcję obuwia z japońskim koncernem Onitsuka, jej twórcy, Bill Boweman i Philip Knight zaczęli zastanawiać się, jak powinno wyglądać ich logo. Drugi z nich udał się wówczas na akademię sztuk pięknych i zdecydował się porozmawiać na ten temat ze spotkaną na korytarzu studentką. Dziewczyna przyjęła zlecenie na wykonanie logo i kilka dni później charakterystyczny znaczek był gotowy. Jak sama przyznała, logo zostało zaczerpnięte z mitologii greckiej i miało symbolizować skrzydło bogini. Propozycja nie przypadła do gustu Bowemanowi i Knightowi, jako że ich zdaniem nie miało ona związku z branżą i mocno przypominała logo marki Puma, lecz z braku czasu zdecydowali się je wykorzystać. Jak widać dzisiaj, była to słuszna decyzja.
Chanel
Gabriel Chanel – założycielka kultowego domu mody, była niezwykle radykalna w swojej wizji ubrań, a co za tym idzie – nie inaczej mogło być z logo jej marki. Powstało ono w połowie lat dwudziestych i składa się z nazwiska projektantki oraz dwóch nachodzących na siebie liter C tworzących znak przypominający Jin Jang. CC jest skrótem od Coco Chanel, a C miało symbolizować również dwie podkowy przynoszące szczęście. Na uwagę zasługuje prosty krój liter oraz brak zbędnych ozdobników w zaprojektowanym logo.
Mercedes Benz
Marka powstała po połączeniu sił dwóch wynalazców – Carla Benza i Gottlieba Daimlera. Oficjalne logo marki zostało stworzone w 1900 roku, już po śmierci drugiego z twórców, kiedy to dwójka jego synów zaproponowała Benzowi, by znalazła się w nim trójramienna gwiazda. Identyczny symbol ich ojciec zawiesił kiedyś w rodzinnym domu marząc, że pewnego dnia umieści ją nad drzwiami swojej fabryki. Trzy ramiona odpowiadały wizji zmotoryzowania strefy lądowej, wodnej oraz powietrznej. Znak został zarejestrowany w 1909 roku. Jedną z kilku późniejszych modyfikacji było dodanie obwódki wokół gwiazdy.