Jak często i kiedy wysyłać newsletter?

Jak często i kiedy wysyłać newsletter?

Być może nie każdy z nas zdaje sobie z tego sprawę, lecz zarówno czas dostarczenia, jak i ilość wysyłanych wiadomości ma znaczący wpływ na współczynnik otwarć oraz całościowe powodzenie działań z zakresu e-mail marketingu. Jeżeli zależy nam na tym, by kampania przyniosła wymierne korzyści, zadbać należy o odpowiednie zaplanowanie częstotliwości korespondencji oraz dnia i godziny wysyłki newslettera. Poniżej garść przydatnych porad na ten temat.

W sieci znaleźć można całe mnóstwo raportów branżowych prezentujących zachowania odbiorców w zależności od dnia i pory otrzymania wiadomości. Należy tu jednak pamiętać, że tego typu wyniki są danymi statystycznymi prezentującymi ogólne trendy. Owszem, mogą one pomóc w obraniu kierunku optymalizacji działań marketingowych, lecz w znaczący sposób różnią się w zależności od branży. W związku z tym, najlepszym rozwiązaniem jest testowanie efektywności poszczególnych kampanii pośród własnych subskrybentów. To sprawdzony sposób na dowiedzenie się w krótkim czasie, jakie są preferencje naszych odbiorców.

Warto wykonać tu testy A/B, które są jedną z funkcjonalności oferowanych przez popularne platformy e-mail marketingowe. Po ich przeprowadzeniu możliwa będzie automatyczna optymalizacja wysyłki newslettera w zależności od uzyskanych wyników. Na czym polegają takie testy? Aby je przeprowadzić, przygotowujemy newsletter, a następnie określamy 2 warianty jego wysyłki. Maile trafiają tu do niewielkiej próbki losowo wybranych subskrybentów. Porównując wyniki z obu grup dowiemy się, która godzina jest bardziej efektywna dla naszej kampanii, bez konieczności dwukrotnego wysłania tej samej wiadomości do odbiorców. Testy A/B to doskonały sposób na skuteczną optymalizację działań e-mail marketingowych oraz sporą oszczędność czasu.

Równie ważna jest nie tylko godzina, lecz również częstotliwość wysyłki newslettera. Dopasowana powinna być ona zarówno do branży, jak i sposobu komunikacji z klientami. Maile warto wysyłać częściej między innymi wówczas, gdy dysponujemy bogatą ofertą, która regularnie się zmienia. Sprawdzenie współczynnika konwersji pozwoli nam na podjęcie decyzji, która ze strategii może przynieść większe korzyści.

Jeżeli szukacie sprawdzonej firmy zajmującej się projektowaniem mailingów, zapoznajcie się z ofertą naszego studia graficznego.

Przez 0