
Każda profesjonalna marka zadbać powinna o stosowną identyfikację wizualną. Wbrew pozorom, nie ogranicza się ona jednak do projektu logo, wizytówki czy papieru firmowego. Nowoczesna identyfikacja wizualna wymaga bowiem zaprojektowania tak zwanego Key Visual. Co to takiego?
Mianem Key Visual określa się graficzny motyw przewodni marki obrazujący jej wartości. Przenosząc go na elementy promocyjne oraz użytkowe, możliwe staje się zachowanie komunikacyjnej spójności marki i ułatwienie odbiorcom jej zapamiętywania.
Co ważne, Key Visual nie stanowi bezpośredniej części logo, lecz stanowi ważny dodatek do niego. Idealny system wizualny powinien być prosty, rozumiały, unikalny i charakterystyczny. Równie ważne jest dopasowanie go do konkretnej grupy docelowej i zaprojektowanie w taki sposób, by był on użyteczny we wszystkich mediach – tak tradycyjnych, jak i internetowych.
Jak w praktyce wygląda Key Visual? Tworząc go należy pamiętać o jego elastyczności, która pozwoli na przenoszenie na różne materiały. Najczęściej nie ma on postaci jednego pliku. Zamiast tego, składa się z dwóch elementów. Pierwszym z nich jest instrukcja pokazująca, w jaki sposób należy tworzyć poszczególne projekty. Drugi stanowią natomiast pliki z elementami, z pomocą których każdy grafik z łatwością stworzy dowolny projekt graficzny dla danej marki.
Jakiego rodzaju korzyści płyną z posiadania Key Visual? Zalicza się do nich między innymi spójność graficzną oraz komunikacyjną marki. Co więcej, w dłuższej perspektywie czasu jest to rozwiązanie opłacalne finansowo. Kolejne projekty będą bowiem znacznie łatwiejsze w tworzeniu. Graficy nie będą musieli skupiać się na tworzeniu ich na nowo, a zamiast tego realizować będą poszczególne materiały według gotowych wzorów.
Jeżeli szukacie sprawdzonej firmy specjalizującej się w tworzeniu profesjonalnej identyfikacji wizualnej, zapraszamy do skorzystania z usług naszego wrocławskiego studia graficznego.