
Żadna poważna firma nie może obyć się bez logo. Jeżeli nie dysponujemy umiejętnościami graficznymi, wykorzystać możemy jeden z kreatorów online lub skorzystać z usług studia graficznego specjalizującego się w projektowaniu logo.
Jakie powinno być idealne logo? Musi być ono przede wszystkim proste, tak aby łatwo zapadało w pamięć i przywoływało stosowne skojarzenia. Nie mniej istotna jest jego ponadczasowość. Logo wykorzystywać można zarówno na wizytówkach, jak i stronie internetowej, profilach w mediach społecznościowych czy różnego rodzaju gadżetach firmowych, jak długopisy czy notesy.
Logo zaprojektować można między innymi z wykorzystaniem dedykowanych narzędzi. Jednym z nich jest Canva. To program niezwykle intuicyjny oraz prosty w obsłudze. Znaleźć można tu dziesiątki gotowych szablonów i grafik, po które można sięgnąć w trakcie tworzenia logo. Z pomocą tego narzędzia zaprojektować można również papier firmowy czy szablony do postów publikowanych w mediach społecznościowych. Podstawowe funkcjonalności Canvy są bezpłatne.
Projektując logo, skorzystać można także z programu, jakim jest Logo Maker. Jak działa ten kreator? Z bazy elementów należy wybrać swój własny symbol, który można dowolnie edytować, zmieniając jego układ czy kolorystykę. Następnie wybieramy czcionkę i wpisujemy nazwę swojej firmy. Gotowe! Bezpłatnie można tu pobrać swój logotyp, lecz będzie miał on niską rozdzielczość. Jeżeli zależy nam na pełnej funkcjonalności programu, uiścić należy opłatę w wysokości 49 złotych.
Logo zaprojektowane w tego typu kreatorze nie jest pozbawione wad. Przede wszystkim, jest ono mało unikalne. Decydując się na skorzystanie z jednego z wymienionych powyżej programów, nie mamy pewności, że właściciel innej firmy nie stworzy logotypu zbliżonego do tego wykonanego przez nas.
Jeżeli zależy nam na profesjonalnym logo, które pozwoli wyróżnić się z tłumu, warto skorzystać z usług studia graficznego. Rozwiązanie to ma całe mnóstwo zalet. Stworzone w ten sposób logo jest w pełni unikalne i budzi skojarzenia wyłącznie z jedną, konkretną marką. Co więcej, pomaga ono w zbudowaniu profesjonalnego wizerunku. Logo wykonane przez firmę świadczącą usługi graficzne pozwala dotrzeć do odpowiedniej grupy docelowej. To także doskonała inwestycja na przyszłość.