Każdy właściciel marki zdawać powinien sobie sprawę z tego, jak ważną rolę odgrywa identyfikacja wizualna. Czym powinna się charakteryzować? Idealna identyfikacja to taka, która jednocześnie pozwala wyróżnić się z tłumu, wzbudza zainteresowanie potencjalnych odbiorców i wpisuje się w strategię i misję firmy. Jednym z jej elementów jest logo, które przez wiele osób jest stosowane zamiennie z pojęciem logoptyp. Jak się jednak okazuje, nie są to określenia tożsame. Czym zatem logo różni się od logotypu?
Logo składa się ze znaku graficznego, tak zwanego sygnetu (więcej informacji na jego temat — poniżej) oraz logotypu, czyli przekazu tekstowego. Oba te elementy tworzą komunikację wizualną danej marki, mimo że każdy z nich pełni zgoła odmienne funkcje. Co ważne, logo składać może się z samego logotypu lub wyłącznie z sygnetu.
Jeżeli chodzi o logotyp, jest to rodzaj grafiki używanej do tekstowego przedstawienia obrazu. Stanowi on część komunikacji wizualnej, lecz nie w każdym przypadku jest częścią projektu logo. Czym powinien charakteryzować się idealny logotyp? Kluczowymi jego atrybutami są: stosowny format oraz rozstaw czcionki, odpowiednia kolorystyka, przykuwająca wzrok kompozycja tekstowa oraz oryginalna typografia, która jest tożsama z marką.
Czym z kolei jest sygnet? Mianem tym określa się symbol graficzny znajdujący się nad, pod lub obok logotypu, który jest z nim połączony. Sygnet to część logo, który podobnie jak logotyp, może funkcjonować w sposób samodzielny. Musi być on na tyle charakterystyczny, by budził skojarzenia z daną marką. Sygnet bardzo często wykorzystywany jest w różnego rodzaju materiałach reklamowych charakteryzujących się niewielkimi rozmiarami lub w mediach społecznościowych, jako ikona. Do najbardziej znanych sygnetów zalicza się między innymi nadgryzione jabłko Apple.
Szukasz firmy specjalizującej się w kompleksowym projektowaniu logo? Zapoznaj się z ofertą naszego studia graficznego z Wrocławia!