
Księga znaku to zbiór zasad oraz wytycznych, jakie odnoszą się do stworzonego przez daną firmę logo. Najprościej zdefiniować można ją jako instrukcję, w której opisywany jest sposób budowy znaku, jego znaczenie oraz zastosowana kolorystyka. Projektowanie księgi znaku warto zlecić łącznie z projektem logo.
Rozróżnić można 2 rodzaje księgi znaku – podstawową oraz pełną. Pierwsza z nich składać powinna się z następujących elementów:
- Opis znaczenia znaku
- Opis budowy znaku
- Opis wykorzystanej kolorystyki znaku
- Pole ochronne znaku
- Wersja achromatyczna i monochromatyczna znaku
- Opis zalecanych rodzajów czcionek oraz kolorów tła
- Opis niewłaściwych rodzajów czcionek i kolorów.
Pełna księga znaku poza wymienionymi powyżej elementami zawiera kompletną instrukcję obsługi systemu, z uwzględnieniem wytycznych odnośnie konkretnych materiałów stosowanych komunikacji takich, jak:
- Druki firmowe – papier i koperty, dokumenty handlowe, kartki do notowania, bilety wizytowe, rachunki oraz faktury
- Ubiór oraz identyfikatory pracowników
- Wzory materiałów reklamowych, form audiowizualnych takich, jak chociażby prezentacje oraz materiałów drukowanych dla celów Public Relations
- Oznakowania środków transportu
- Tablice informacyjne zewnętrzne i wewnętrzne, szyldy firmowe
- Architektura oraz wystrój budynków, punktów sprzedaży i wnętrz biurowych
- Pozostałe elementy takie, jak upominki, flagi, transparenty, maskotki
Kompletna, odpowiednio przygotowana księga znaku, zawierająca również projekt logo, przyniesie znaczące korzyści w zakresie zarządzania marką i jej identyfikacją wizualną. Gwarantuje ona przewagę konkurencyjną i wyróżnia ją w kręgach biznesowych. Dzięki księdze znaku zyskujemy pewność, że nasz projekt będzie w pełni poprawnie wykorzystywany we wszelkiego rodzaju materiałach.
Jeżeli szukają Państwo sprawdzonej firmy świadczącej usługi graficzne z zakresu projektowania identyfikacji wizualnej – zachęcamy do kontaktu!