Projektowanie etykiet i opakowań drogą do sukcesu

Projektowanie etykiet i opakowań drogą do sukcesu

Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego tak istotną rolę w procesie zakupowym odkrywają opakowania i etykiety produktów.  Coraz częściej wybierając z pośród setek a czasem tysięcy produktów kierujemy się właśnie jego wyglądem zewnętrznym. Projektowanie etykiet i opakowań staje się dziś drogą do sukcesu, którą sprzedawcy muszą wykorzystać.

Projektowanie opakowań zacznij od poznania klienta

Nie istnieje jedno uniwersalne, atrakcyjne i przyciągające uwagę opakowanie.  Jak to mówią „ile osób w jednym pokoju tyle opinii”. Możemy jednak na postawie analizy wyodrębnić grupy o podobnych preferencjach.

Każde profesjonalne studio graficzne rozpoczyna projektowanie etykiet lub opakowań od poznania grupy docelowej. Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ poznając potencjalnego konsumenta, możemy wywnioskować, co wpływa na jego decyzje zakupowe i jakie bodźce wywołają u niego emocje.

Projektując opakowanie należy wziąć pod uwagę między innymi płeć klienta, jego wiek, zainteresowanie czy rangę społeczną. Jak wiemy inne opakowania przyciągnie spojrzenie małych dzieci, inne nastolatków, a jeszcze coś innego przykuje uwagę osób dorosłych. Jeśli np. kierujemy produkt do ludzi zamożnych opakowanie najczęściej powinno wyglądać w sposób ekskluzywny.

Nie żałuj czasu na projektowanie etykiet i opakowań

Opakowanie ma tylko kilka sekund, aby przykuć uwagę potencjalnego konsumenta. To bardzo cenne kilka sekund dla każdego producenta i sprzedawcy, które może wykorzystać lub zaprzepaścić.

Projektowanie etykiet i opakowań jest, tym etapem, na który warto poświęcić więcej czasu. Odpowiednio przygotowany projekt powinien zawsze powstać na podstawie wcześniejszej analizy grupy docelowej, profilu branży a często także konkurencji.

Genialne opakowania i etykiety bardzo często są jedynym powodem, dlaczego konsument wybiera dany produkt. Jednak warto pamiętać, że działa to również w drugą stronę źle zaprojektowane opakowanie może zniechęcić do zakupu, zanim jeszcze konsument zdoła poznać produkt.

Projektowanie opakowań i etykiet nigdy wcześniej nie było tak istotne jak dziś

W obecnych czasach po za tym, że opakowania kuszą nas z półek sklepowych to pojawiają się na portalach społecznościowych. Blogerzy, Instagramowicze i Youtuberzy bardzo często na swoich profilach dokonują recenzji produktów. Jedną z istotnych kwestii jest właśnie opakowanie. Oceniany jest wygląd jak i funkcjonalność. Dobry produkt może, zatem stracić kilka punktów właśnie nieodpowiednim opakowaniem.

Kolejnym powodem, dlaczego projektowanie etykiet i opakowań jest dziś jeszcze ważniejsze to fakt, że rynek przesycony jest produktami. Setki, tysiące opakowań walczy w każdej alejce sklepowej byś wybrał właśnie to.

Powierz projektowanie opakowań i etykiet specjalistom, którzy pomogą Ci przyciągnąć spojrzenia klientów.

Przez 0