Projektowanie wizytówek i ulotek – druk cyfrowy czy offsetowy?

Projektowanie wizytówek i ulotek – druk cyfrowy czy offsetowy?

Projektowanie wizytówek, ulotek i innych materiałów graficznych to oczywiście niezwykle istotny etap budowania spójnej identyfikacji wizualnej marki. Przekaz, który wysyłasz do klientów powinien być jasny, tak by potencjalny klient wiedział, z kim ma do czynienia.

Istotną rolę odkrywa dobór kolorów, wzorów, znaków i treści. Ale czy wiesz, że musisz również wybrać rodzaj druku?

Druk cyfrowy vs druk offsetowy

Druk cyfrowy i offsetowy to najpopularniejsze techniki drukowania. Zapewne spotkałeś się już z tymi nazwami, ale czy wiesz, który z nich jest lepszy dla Ciebie?

Po pierwsze, gdy projektowanie wizytówek i ulotek mamy już za sobą musimy zdecydować, w jakim nakładzie chcemy je wydrukować, czyli ile wizytówek i ulotek potrzebujesz. To ważne z punktu wyboru rodzaju druku.

Przy mniejszych nakładach (do 100 sztuk), druk cyfrowy jest bowiem bardziej opłacalny – jest tańszy. Drukarnia może wykonać Twoje zlecenie bardzo szybko, w zasadzie od ręki. Druk ten realizowany jest zwykle na kolorowych drukarkach laserowych formatu A3.

W przypadku, gdy planujemy wydruk większej ilości ulotek, czy wizytówek, warto poznać drugą możliwość, czyli druk offsetowy. Jest to zdecydowany faworyt pod względem jakości druku. Staje się jednak opłacalny dopiero przy większych nakładach, ponieważ wymaga przygotowania specjalnych matryc. Zatem im większy nakład tym mniejszy koszt jednostkowy.

Podsumowując druk cyfrowy polecany jest dla zleceń niskonakładowych, gdzie liczy się przede wszystkim czas realizacji. Natomiast druk offsetowy jest korzystny w przypadku zleceń wysokonakładowych. W obu przypadkach możliwe jest wykonanie uszlachetnienia takiego jak lakierowanie wybiórcze czy foliowanie.

Dlaczego projektowanie ulotek, wizytówek i wszystkich materiałów powinieneś powierzyć jednej firmie?

Przede wszystkim chodzi o spójną koncepcję. Najlepszym rozwiązaniem jest, gdy jedno studio graficzne pracuje nad kompleksową identyfikacją wizualną firmy. Masz wówczas pewność, że przekaz nie będzie chaotyczny. A potencjalny klient, który otrzyma Twoją ulotkę a kilka dni później trafi na Twój baner będzie miał pewność, że ma do czynienia z tą samą firmą.

Przez 0

Powiązane artykuły

Nie znaleziono artykułów