Budowanie świadomej marki i umacnianie jej pozycji w umysłach klientów, czyli Branding to jedno z pierwszych wyzwań, przed jakimi staje przedsiębiorca. Jednak czasem nasza marka może potrzebować nowego powiewu, czyli rebrandingu. O tym, czym jest rebranding i kiedy warto się na niego zdecydować opowiemy Ci w tym artykule.
Czym jest Rebranding?
Rebranding to proces zmian jednego ( np. projektowanie logo), kilku lub wszystkich elementów wpływających na identyfikację marki. W niektórych przypadkach może również dotyczyć nie całej marki, a konkretnego produktu lub usługi.
Głównym celem rebrandingu jest nadanie marce nowego powiewu, odświeżenie wizerunku i zdobycie przewagi konkurencyjnej.
Na własnych oczach możemy często obserwować rebranding dużych i znanych marek. Przykładem może być marka piwa Żywiec, która jakiś czas temu zmieniła swoją identyfikację wizualną (logo, opakowanie, kolorystykę) a także materiały promocyjne. Jaki był cel marki Żywiec? Bardzo prosty – ukierunkowanie na grupę odbiorców w wieku 25-35lat.
Kiedy warto postawić na Rebranding?
W gruncie rzeczy nie ma złych momentów na zmiany, są tylko nieodpowiednio przeprowadzone zmiany. Jeśli planujesz przeprowadzić rebranding musisz być świadomy swojej decyzji – wiedzieć, czemu i komu ma służyć.
Zebraliśmy dla Ciebie kilka przykładów, kiedy rebranding może okazać się dobrym wyborem.
- Spadek sprzedaży – gdy tracisz klientów warto przemyśleć czy Twoja strategia nie stała się przestarzała.
- Chęć zdobycia nowych klientów – kiedy chcesz kierować swój produkt lub usługę do nowej grupy klientów, np. starszej od dotychczasowej.
- Sposób na wyróżnienie – gdy Twój przekaz stał się mało wyraźny i nie przykuwa uwagi.
- Nowa organizacja firmy – moment podziału firmy, w wyniku, którego wyodrębniają się mniejsze spółki córki.
- Przejęcie identyfikacji wizualnej marki nadrzędnej – podczas fuzji, firmy mogą zachować swoje logo i nazwę, ale przejąć wartości firmy nadrzędnej.
- Zaprezentowanie nowości i zmian – gdy w firmie wdrażane są nowe istotne rozwiązania, innowacyjne produkt, które warto zakomunikować światu i uwzględnić w identyfikacji wizualnej marki.
- Utrata zaufania klientów – firma, która swoimi działaniami nadszarpnęła swoją reputację i straciła zaufanie z rebrandingiem może odrodzić się na nowo.
- Chęć powrotu na pierwszy plan –firma, która przez swoje decyzje i politykę została daleko za konkurencją, nie uwzględnia zmian, które zaszły w społeczeństwie może nie przyciągać młodych klientów. Rebranding to sposób by pokazać, że jest się nowoczesną firmą.
- Wejście na zagraniczne rynki – gdy wprowadzamy markę na globalny rynek konieczna może okazać się zmiana komunikacji i uwzględnienie różnic kulturowych.
Jeśli szukasz specjalistów, którzy pomogą Ci na nowo zbudować identyfikację wizualną Twojej marki to jesteś w odpowiednim miejscu. Jesteśmy profesjonalnym i kreatywnym studiem graficznym z doświadczeniem w projektowaniu logo, materiałów graficznych i tworzeniu identyfikacji wizualnej.