Responsywny mailing, czyli jaki?

Responsywny mailing, czyli jaki?

Jeszcze do niedawna, mailing stanowił jedynie efektowny dodatek do kampanii reklamowej. Obecnie jednak, responsywne maile stały się już standardem. Czym powinna się charakteryzować taka wiadomość? Dlaczego newsletter czy mailing powinien być RWD?

  • Projekt mailingu powinien w poprawny sposób współpracować ze wszystkimi urządzeniami, na których użytkownicy mogą odczytywać otrzymane wiadomości. Warto upewnić się, że newsletter prezentuje się prawidłowo zarówno w pełnej rozdzielczości, jak i pomniejszony o 50%
  • Jako że zawartość mobilnych wiadomości przeważnie wyświetla się w blokach znajdujących się jeden pod drugim, a wielkość ekranu danego urządzenia ogranicza ilość informacji, jaką można odczytać bez konieczności przewijania, niezbędne będzie upewnienie się, że góra oferta znajduje się w lewym górnym rogu wiadomości – tak ulokowana będzie w stanie szybko, a co najważniejsze – skutecznie zdobyć uwagę odbiorców
  • Główny cel takiej wiadomości to przekonanie odbiorcy do przeczytania całej jej treści. W związku z tym, w treści głównej oferty znajdującej się na górze maila można wspomnieć, jakie informacje czekają na czytelników w dalszej jego części. Może być to zarówno kod rabatowy, jak i specjalna oferta czy cenna informacja. To doskonały sposób na utrzymanie zainteresowania i wzbudzenie zaangażowania odbiory
  • Idealny mail to taki, który jest zwięzły i konkretny. Co więcej, na urządzeniach mobilnych najlepiej wyglądają właśnie wąskie, jednokolumnowe wiadomości
  • Przed rozpoczęciem wysyłki należy upewnić się, że przyciski wzywające do działania są łatwo klikalne. Ich obszar wynosić powinien mniej więcej 44×44 px
  • Zadbać należy także o pozostawienie dodatkowej przestrzeni między przyciskami CTA – ułatwi to użytkownikowi klikanie w nie. W zupełności wystarczające będzie dodatkowe 10-20 px
  • Jako że wysoce prawdopodobne jest, że większość odbiorców przeczyta nasz e-mail jedynie pobieżnie, warto zadbać o wyróżnienie kluczowych informacji oraz elementów. Dobrym rozwiązaniem w tego typu reklamach internetowych jest zastosowanie fontów nieco większych niż zazwyczaj, dzięki czemu, aby odczytać wiadomość nie będą oni musieli jej powiększać

Jeżeli zależy Państwu na profesjonalnym projekcie mailingu, zachęcamy do skorzystania z usług naszego studia graficznego.

Przez 0