Trendy w projektowaniu etykiet 2019

Trendy w projektowaniu etykiet 2019

Etykieta stanowi integralną część opakowania każdego produktu — bez względu na to, czy jest to krem, czy opakowanie płatków śniadaniowych. Powinna być ona przede wszystkim czytelna i widoczna — jedynie wówczas skutecznie wyróżniać będzie się na sklepowych półkach. Etykieta łączyć musi w sobie marketingowy przekaz oraz niezbędne informacje odnośnie składu czy właściwości danego wyrobu. Jakie trendy panują obecnie w projektowaniu etykiet i opakowań?

Sporą popularnością w ostatnim czasie cieszą się etykiety z dużymi napisami. To sprawdzony sposób na przekonanie klienta do zakupu danego produktu w sposób prosty i jednoznaczny. Doskonale sprawdzają się do tego krótkie, chwytliwe hasła napisane czcionką w kolorze kontrastującym do tła.

Kolejnym trendem królującym w 2019 roku są minimalistyczne, proste etykiety. Tworząc je, skupić należy się na znalezieniu uniwersalnych znaków i symboli, które przemówią do większości kupujących. Odpowiednio dopasowane sprawią, że potencjalny klient na dłuższy czas zatrzyma się na opakowaniu, by zrozumieć, co dokładnie oferuje dany produkt.

Dobrą alternatywą dla wszechobecnych neonowych kolorów będą etykiety utrzymane w pastelowej kolorystyce. To sprawdzony sposób na nadanie produktowi ciepła i lekkości, co przekładać będzie się na pozytywny, przyjemny przekaz.

W 2019 roku wyraźnie da się zaobserwować również powrót etykiet w stylu retro. Co ważne, mogą one mieć wiele różnych obliczy. Na sklepowych półkach spotkać można się tak z nadrukami w klimacie PRL, jak i opakowaniami, na których króluje słodka stylistyka pin — up czy charakterystyczny dla secesji przepych.

Warto również zdawać sobie sprawę z faktu, iż etykieta wyróżniać może projektem graficznym czy kolorystyką. Nie mniej ważną rolę odgrywa tutaj jej kształt czy podłoże, na którym została ona wydrukowana. Na rynku spotkać można się między innymi z etykietami z papieru samoprzylepnego (tak matowego, jak i błyszczącego) czy folii (mianem tym określa się syntetyczne materiały polipropylenowe lub poliestrowe; dostępne są one w wersji matowej, błyszczącej oraz transparentnej). Bardzo ciekawym rozwiązaniem są również etykiety z nacinanym lub nienacinanym spodem. Pierwsze z nich ułatwiają odklejenie warstwy podkładowej, drugie — znajdują zastosowanie w etykietach rycowanych.

Szukacie firmy, która stworzy projekt etykiety i opakowania zgodny z panującymi aktualnie trendami? Już dziś skontaktujcie się z naszym studiem graficznym i sprawdźcie, co możemy dla Was zrobić!

Przez 0