
Typografia jest w dalszym ciągu niedocenianą częścią projektów graficznych. Wiele osób nie zdaje sobie z tego sprawy, lecz dobrze wykonana jest w stanie sprawić, że stworzone logo czy ulotka będzie się prezentowało w pełni profesjonalnie, ciesząc oko. Nieprawidłowa może z kolei zepsuć nawet najlepszą identyfikację wizualną firmy.
Zasady składania tekstu dotyczą wbrew pozorom nie tylko książek czy czasopism – z powodzeniem zastosować można je również na plakatach czy stronach www. Dobra typografia ułatwia czytanie i skutecznie wzmacnia przekaz komunikatu.
Kluczowym pojęciem jest tutaj kerning, który polega na dostosowaniu przestrzeni pomiędzy literami w słowie w taki sposób, aby stworzyć wrażenie płynności i poprawić czytelność. Błędnie wykonany jest jednym z najpowszechniejszych błędów w typografii. Przy pomocy profesjonalnych programów do składnia tekstu takich, jak chociażby Adobe InDesign pomogą nam w automatycznym ustawianiu keringu i tuszowaniu ewentualnych wpadek. W krótkich formach takich, jak projekt logo czy nagłówek, błędy w nim są w stanie zniszczyć cały projekt.
Kolejna, często łamana przez projektantów zasada to rozciąganie fontów bez zachowania proporcji. Należy być świadomym tego, że krój pisma został starannie zaprojektowany, a proporcje poszczególnych elementów nie są dziełem przypadku. Rozciągając czcionkę, zaburzamy jej proporcję, niszcząc efekt estetyczny. Zadaniem grafika jest zaprojektowanie układu tekstu, wyrównań i interlinii w taki sposób, aby font prezentował się dobrze. Nigdy nie należy go rozciągać, w celu wpasowania w layout.
W wielu przypadkach do projektu w zupełności wystarczający będzie jedna dobrze zaprojektowana czcionka z różnymi odmianami, która posiadać będzie kapitaliki oraz cyfry numeryczne. Jeżeli jeden font nie będzie wystarczający, należy ograniczyć się do maksymalnie trzech.
Jeżeli szukacie firmy, która zaprojektuje ulotkę, logo czy mailing – zapraszamy do skorzystania z naszych usług graficznych.