Spójna, unikalna i wpisująca się w przyjętą strategię identyfikacja wizualna stanowi nieodłączny element każdej marki, pozwalając wyróżnić się jej na konkurencyjnym rynku i zaistnieć w świadomości klientów. Zanim zdecydujecie się na zlecenie zaprojektowania jej naszemu wrocławskiemu studiu graficznemu, warto wiedzieć, jakie są jej poszczególne elementy. Garść przydatnych informacji na ten temat – poniżej.
Podstawą identyfikacji marki jest logo, czyli graficzne przedstawienie nazwy firmy lub określonego jej produktu. W identyfikacji wizualnej to właśnie ono odgrywa kluczową rolę i to wokół niego marki budują cały swój wizerunek i przeprowadzają działania marketingowe mające na celu zapisać się w świadomości potencjalnych klientów. Do, kultowych już, logo zalicza się między innymi te, które zostały stworzone dla marek takich, jak McDonald’s czy Pepsi.
Kolejny kluczowy element to logotyp. Nie jest on tym samym co logo, lecz może stanowić jeden z jego elementów. To graficzne przedstawienie nazwy marki, które najczęściej występuje w postaci zapisu literowego. Zarówno rodzaj, jak i wielkość oraz kolor zastosowanej czcionki powinny być w pełni spójne z logo.
Mianem sygnetu określa się z kolei symbol graficzny, który budzi jednoznaczne skojarzenia z marką. Bardzo często wykorzystuje się go zamiast pełnego logo (dotyczy to zarówno materiałów reklamowych o ograniczonej powierzchni, jak i materiałów publikowanych w mediach społecznościowych). Najbardziej znanymi sygnetami są ptaszek Twittera oraz nadgryzione jabłko Apple.
W skład logo wchodzić może również tagline, czyli hasło reklamowe uzupełniające wizerunek marki. Przykładem może być slogan Nike – „Just Do It.”
Zbiór zasad dotyczących stosowania projektu logo, logotypu oraz sygnetu znaleźć można w księdze znaku firmy, która zawiera informacje odnośnie poprawnego stosowania poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej w określonych sytuacjach.