
Projektując logo, szczególną uwagę zwrócić należy nie tylko na jego przejrzystość i ponadczasowość. Równie ważną rolę odgrywa tu kolorystyka. Jak bowiem wiadomo, kolory mogą wywoływać różne emocje. Dokonując zakupów, konsumenci bardzo często bazują na swoich osobistych preferencjach odnośnie barw. Jakie jest znaczenie poszczególnych kolorów w projektowanym logo?
- Niebieski — kolor ten pojawia się w logo największych portali społecznościowych, jak Facebook, Twitter czy LinkedIn. Niebieski jest również logotyp marki IBM, Dell czy Hewlet — Packard. Skąd taka duża popularność tej barwy? Niebieski kojarzony jest z rzetelnością, zaufaniem, bezpieczeństwem oraz statecznością.
- Zielony — barwa ta kojarzy się ze spokojem, zdrowiem oraz rozwojem. Logo w kolorze zielonym mają zarówno rozmaite fundacje związane z działaniem na rzecz środowiska, jak i marki, którym zależy na tym, by kojarzyć je z byciem eco friendly. Przykładem może być Animal Planet czy BP.
- Czerwony — to kolor, obok którego nie sposób przejść obojętnie. Ma on na celu wzbudzenie zainteresowania oraz pobudzenie do działania. Czerwień pojawia się w projekcie logo Coca — Coli czy McDonalda. Przy pomocy tej barwy często oznaczane są również rozmaite promocje w sklepach — tak stacjonarnych, jak i internetowych.
- Żółty — to drugi z kolorów po czerwonym, który szybko i mocno zwraca uwagę konsumentów. Jak pokazały badania, żółty pobudza pracę naszego umysłu, stymulując system nerwowy i oddziałując na pamięć. Logo w tym kolorze ma między innymi IKEA czy sieć sklepów Lidl.
- Fiolet — barwa ta kojarzona jest z wiedzą, respektem oraz luksusem. Logo w kolorze fioletowym ma na przykład sieć telefonii komórkowej Play czy wyszukiwarka Yahoo.
- Biel — kolor ten budzi skojarzenia z prostą, czystością, naturalnością oraz kreatywnością. Najpopularniejszą marką mającą białe logo jest Apple — firma tworząca produkty oferujące bogate możliwości, które jednocześnie mają prosty design.
Nasze studio graficzne specjalizuje się w projektowaniu logo oraz tworzeniem identyfikacji wizualnej. Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy dla Ciebie zrobić.