Fotografia produktowa

Fotografia produktowa

Packshot to stosowane w branży reklamowej określenie dla wysokiej jakości zdjęć wykonanych zwykle na jednolitym tle. Tego typu fotografie mają za zadanie pokazać dany produkt w możliwie jak najbardziej korzystny sposób, z uwzględnieniem detali oraz wiernym odwzorowaniem barw. Mają również zachęcić klienta do dokonania zakupu. Dobry packshot produktowy powinien sprawić, by osoba oglądająca zdjęcia wiedziała, jak dokładnie wygląda dany towar. W tworzeniu takich fotografii specjalizuje się nasze studio graficzne z Wrocławia.

Fotografia produktowa jest wykorzystywana w sklepach internetowych oraz na stronach firmowych. Wysokiej jakości zdjęcia znajdziemy również na wielkoformatowych banerach, ulotkach oraz plakatach – stanowią one bowiem nieodłączny element niemalże każdej kampanii reklamowej, której celem jest promowanie produktu.

Poprawnie wykonane packshoty produktowe muszą mieć poprawną ekspozycję i być dobrze naświetlone. Takie fotografie powinny być również ostre – nie ma tutaj miejsca na kreatywne rozwiązania takie, jak chociażby eksperymenty z głębią ostrości. Nie bez znaczenia jest tu także perspektywa, która powinna być możliwie jak najbardziej naturalna. Nieodłącznym elementem tworzenia packshotów jest szparowanie, czyli wycinanie tła. Mimo, że takie zdjęcia robi się często na białym tle, nierzadko w czasie sesji wykorzystuje się różnego rodzaju podpórki. Szparowanie pozwala na pozbycie się z fotografii tego typu zbędnych elementów, w tym cienia. Ostatnim etapem obróbki zdjęcia jest retusz, polegający na poprawie kolorów i usunięciu skaz materiałowych.

Packshoty produktowe wykonuje się z wykorzystaniem stołu lub namiotu bezcieniowego. Tło powinno być tu jednolite i jasne, najlepiej białe. Zdjęcia robić należy ze statywu z wyłączoną stabilizacją obrazu – będą one wówczas ostre, a co więcej – możliwe będzie korzystanie z dłuższych czasów naświetleń.

Przez 0