Branding to Twój sposób by przekonać do siebie klientów

Branding to Twój sposób by przekonać do siebie klientów

Silna marka to w czasach nieustannej walki o klienta wartość bezcenna. Aby ją stworzyć musisz poświęcić swój czas, zainwestować w badania i poznać potencjalnych klientów. W budowaniu silnej marki najważniejszym pojęciem jest branding, któremu poświećmy dzisiejszy wpis. Już wyjaśniamy dlaczego!

Czym właściwie jest branding?

Wokół pojęcia „branding” tworzy się często nie małe zamieszanie. Marketingowy prześcigają się w nowych definicjach i tłumaczą je każdy na swój sposób. Można powiedzieć, że jeszcze kilka lat temu branding ograniczał się do znaku, loga, symbolu identyfikującego dany produkt lub usługę wyróżniających go na tle konkurencji.

Dziś pojęcie branding staje się znacznie bardziej kompleksowe, a także istotne z punktu widzenia prowadzonych działań marketingowych. Nowoczesny branding to coś więcej niż nazwa i symbol – to także silne emocje, które marka wysyła swoim odbiorcom. Te uczucia w dużym stopniu determinują sukces marek.

Jak działa branding?

Dobrym przykładem, który ilustruje jak działa branding jest zestawienie dwóch popularnych na całym świecie marek Coca Coli i Pepsi. Są to dwa napoje, których smak jest przez wielu nie do odróżnienia. A jednak część z nas bardzo łatwo i szybko określi swoje preferencję do jednego z nich. Dlaczego? To zasługa mistrzowskiego branding.

Każda z tych marek jest kojarzona z innymi silnymi emocjami. Coca-cola – rodzina i szczęście. Pepsi – nowoczesność, bycie na czasie. Konsumenci często nie kierują się smakiem, a swoimi odczuciami w stosunku do firmy. Utożsamiają się z przekazem jednej z dwóch marek. Stając się tym samym najcenniejszym typem kupującego – wiernym klientem.

Branding to znacznie więcej niż Ci się wydaje!

Wiele małych i średnich firm nie zdaje sobie sprawy z przewagi jaką daje im dobry branding oparty na solidnych podstawach.  Pomijają etap, na którym powinno się wyznaczyć najważniejsze wartości firmy. A to właśnie one są podstawą identyfikacji wizualnej marki.

Przedsiębiorstwa, które osiągnęły sukces na skalę globalną bardzo dobrze opanowały branding, a koncepcja ich marki jest spójna.  Nie każdy może wie, ale nazwa Nike nie jest przypadkowa. To słowo oznacza „zwycięstwo”. Nike była boginią sportowców i zwycięzców. Logo firmy jest tylko potwierdzeniem spójności identyfikacji wizualnej z główną wartością. Nie jest to, bowiem przypadkowa fantazyjna, zakrzywiona linia. To uproszczony wzór skrzydła, na którym spadła Nike by ukoronować zwycięzców.

Tylko będąc spójnym w swoich przekazach można zdobyć zaufanie wśród potencjalnych klientów. Jeśli chcesz wysyłać sygnał – mój produkt jest prosty w obsłudze, każdy sobie z nim poradzi. A Twoje logo to skomplikowany rysunek techniczny to możesz wywołać zupełnie inny efekt.

Branding to Twoja szansa, by przywiązać klienta do marki. Jednak, aby ją wykorzystać musisz poświęcić czas by poznać swoją grupę docelową. Przygotować spójną koncepcję i dobry projekt logo.  Chętnie Ci w tym pomożemy!

Od wielu lat specjalizujemy się w tworzeniu identyfikacji wizualnych dla naszych klientów. Pomagamy marką zdobyć rozpoznawalność na rynku. Jeśli chcesz, abyśmy pomogli również Tobie napisz do nas!

Przez 0