Etykieta idealna, czyli jaka?

Etykieta idealna, czyli jaka?

Jak sprawić, by oferowany produkt skutecznie wyróżnił się z tłumu? Nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać, w szczególności wówczas, gdy posiada on dużą konkurencję na rynku. Z pomocą przychodzi odpowiednio zaprojektowana etykieta. Czym powinna się ona charakteryzować?

Projekt etykiety dopasowany powinien być do strategii internetowej danej marki. Poza przekazem promocyjnym, znajdować powinny się na niej niezbędne dla klienta informacje, takie jak chociażby skład wyrobu czy jego właściwości. W niektórych sytuacjach funkcja etykiety ograniczona jest do roli komunikacyjno – promocyjnej. W takiej sytuacji zadbać należy o jej walory estetyczne, stosowny rozmiar oraz odpowiednio dopasowaną technologię wydruku, która powinna być zgodna z wymogami konkretnego produktu (przykładem mogą być wyroby mrożone, gdzie zachodzi konieczność zastosowania etykiety odpornej na wilgoć).

Odpowiednio zaprojektowana etykieta produktu stanowić może niezwykle skuteczne medium komunikacyjne. Nawiązanie właściwych relacji z klientem możliwe jest bowiem nie tylko dzięki doborze rzucającej się w oczy kolorystyki czy grafik. Równie ważną rolę odgrywają tu nowoczesne technologie personalizacji produktu. Warto zadbać o to, by skierowany do klienta przekaz na długi czas zapadł w jego pamięci, co przyczyniać będzie się do wzrostu rozpoznawalności marki. W jaki sposób dokonać można personalizacji etykiet? Poza krótkimi, chwytliwymi hasłami, znaleźć mogą się na nich również kody QR. Po zeskanowaniu przy pomocy smartfona, odnosić będą one klienta na dedykowaną stronę internetową, na której znaleźć mogą się wszystkie te informacje, które nie zmieściły się na etykiecie. Umieścić można tam także ciekawostki na temat marki czy prostą grę związaną z danym wyrobem.

Z roku na rok coraz większą popularnością zaczynają cieszyć się zaawansowane technologie druku cyfrowego, z pomocą których dokonać można personalizacji etykiety i wydrukować ją w nawet niewielkich nakładach. Niskie koszty wydruku pozwalają na eksperymentowanie z różnymi dostępnymi konfiguracjami. To idealne rozwiązanie dla wszystkich osób nie mających pewności, który z projektów najlepiej sprawdzi się w ich przypadku.

Szukacie studia graficznego, które zaprojektuje etykietę i opakowanie zgodnie z potrzebami Waszej firmy? Zapraszamy do kontaktu!

Przez 0