
Zakładający firmę przedsiębiorca pamiętać musi o dopełnieniu wszelkiego rodzaju formalności czy zakupie niezbędnego sprzętu. Równie ważną, a często zaniedbywaną kwestią, jest zaprojektowanie identyfikacji wizualnej, którą najprościej opisać można jako zbiór elementów wpływających na wizerunek firmy i jej odbiór przez otoczenie. Nasze studio graficzne specjalizuje się projektowaniu spójnej identyfikacji wizualnej firmy.
Jeden z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej to logo. Kształt znaku powinien być dokładnie przemyślany i zaprojektowany, dzięki czemu zostanie z łatwością zapamiętany. Nie bez znaczenia jest także jego ponadczasowość, uniwersalność oraz wszechstronność. Warto tu zdawać sobie sprawę z faktu, iż używane będzie ono w rozmaitych formatach i drukowane w różnych technikach. Logo nie tylko znajduje się na wizytówce czy stronie reklamowej – równie często wykorzystuje się na bannerach i gadżetach reklamowych.
Równie ważny element projektowanej identyfikacji wizualnej stanowi kolorystyka. Związane jest to z faktem, iż kolory w bezpośredni sposób oddziałują na emocje konsumenta i podejmowane przez niego decyzję. Warto zachować tutaj umiar – 3 kolory będą w zupełności wystarczające. W przeciwnym wypadku całość może być nieco przytłaczająca. Alternatywne rozwiązanie to zastosowanie cieniowania koloru. Kolor to pierwsza rzecz, na jaką reaguje nasz mózg, a co za tym idzie – stosowny jego dobór oraz spójność są niezwykle ważne podczas tworzenia identyfikacji wizualnej.
Następny istotny element to czcionka, która w znaczący sposób wpływa na postrzeganie firmy. Wykorzystywana jest ona zarówno podczas tworzenia logo, jak i ujednolicania tekstu na broszurach czy folder. Stosuje się ją także na stronie firmowej oraz papierze firmowym. Odpowiednio dobrana typografia wiernie oddaje charakter przedsiębiorstwa, kreując ją na nowoczesną lub nieco bardziej tradycyjną. Zastosowanie kanciastego fontu wprowadzi element dynamiczny, a krągłości – da wrażenie spokoju i łagodności.