Identyfikacja wizualna to w ostatnim czasie pojęcie, które coraz częściej słyszymy w kontekście strategii marketingowej. Rosnąca liczba produktów i tym samym konkurentów sprawia, że każdy sprzedawca chce się czymś wyróżnić. Wykorzystać fakt, że potencjalni klienci zwracają uwagę na opakowania, ich kolorystykę czy logo. Chcąc włączyć się do tej walki i odnieść sukces warto zaprzyjaźnić się z pojęciem identyfikacji wizualnej.
Czym właściwie jest ta identyfikacja wizualna?
Pojęcie identyfikacja wizualna pochodzi z ang. visual brand identity i oznacza nie mniej nie więcej jak wygląd marki. Można powiedzieć, że jest to zbiór wszystkich symboli stosowanych przez firmę w komunikacji zewnętrznej. Głównymi składnikami identyfikacji wizualnej są: nazwa firmy, projekt logo, hasło reklamowe, stosowna kolorystyka i stylistyka grafik, postów i dokumentów biurowych, a także strona www i wystrój biura. Te wszystkie elementy wpływają na ogólny odbiór firmy, dlatego powinny być wcześniej przemyślane i zaplanowane.
Dobra identyfikacja wizualna, to taka…
Celem identyfikacji wizualnej jest budowanie pozytywnego i trwałego wizerunku marki, takiego który wyróżni firmę na tle konkurencji. Jednak, aby tak się stało musimy przestrzegać pewnych zasad. Oto nasza złota piątka.
- Wszystkie elementy identyfikacji wizualnej muszą być ze sobą spójne.
- Przekaz wizerunkowy powinien być prosty i zrozumiały.
- Dobra identyfikacja wizualna musi być unikalna i przyciągać uwagę.
- Całość powinna opierać się na wybranym motywie przewodnim.
- Identyfikacja wizualna powinna komunikować wartości, którymi kieruje się firma.
Czy identyfikacja wizualna jest potrzebna?
Coraz więcej firm wzorując się na dużych znanych markach zaczyna dostrzegać zalety tworzenia spójnej strategii wizerunkowej. Przede wszystkim spójna i konsekwentnie stosowana identyfikacja wizualna pozwala zaistnieć w świadomości potencjalnych klientów.
Identyfikacja wizualna pomaga również budować niezwykle ważne w biznesie zaufanie. Nasz przekaz marketingowy może docierać do potencjalnych klientów w różnych formach: bilbord na ścianie, ulotka, wizytówka, strona internetowa czy w końcu post w social mediach, ale jeśli będzie spójny to klient powiąże je z naszą marką. Znacznie częściej wybieramy produkty marek, które znamy i kojarzymy. Zatem identyfikacja wizualna może mieć realne przełożenie na wzrost zysków – stać się kluczem do Twojego sukcesu!
Wiemy to z własnego doświadczenia, a także z doświadczeń naszych klientów, którym tworzyliśmy identyfikacje wizualne. Możemy pomóc również Tobie!