Projektowanie identyfikacji wizualnej, czyli m.in. logotypu to niejednokrotnie wyzwanie dla każdego projektanta. Wymaga nie tylko zmysłu artystycznego i kreatywności, ale także głębszej znajomości firmy, jej wartości, portfolio produktów oraz wizji rozwoju. Projektowanie logo powinno bazować na podstawowych, ogólnych zasadach, dzięki którym można stworzyć atrakcyjny koncept. Profesjonalne studio graficzne potrafi przygotować atrakcyjny wizualnie logotyp, który będzie przykuwał uwagę i zapadnie w pamięć. Studio przedstawia kilka propozycji logotypu, aby klient mógł wybrać koncepcję najlepiej ilustrującą działalność jego firmy lub marki. Usługi graficzne obejmują nie tylko projektowanie logo, ale także strony www, projektowanie etykiet i opakowań, jak również materiałów POS, ulotek, katalogów i folderów.
Logo – znak rozpoznawczy marki
Logotyp, jako element identyfikacji wizualnej, to znak graficzny, który wyznacza standardy jej działania, wyraża jej osobowość i tożsamość. Projektowanie logo wymaga znajomości specyfiki działania firmy. Logotyp powinien być atrakcyjny, przyciągający uwagę i budzący pozytywne skojarzenia. Istnieje niezliczona ilość różnorodnych projektów logo, niektóre z nich bywają skomplikowane, inne banalne lub podobne do innych logotypów rozpoznawalnych marek. Warto zapoznać się z najnowszymi trendami, które wyznaczają kierunek w rozwoju nowoczesnego znaku marki.
Obecne trendy w projektowaniu logo.
Najważniejsza jest prostota. Studio graficzne przedstawia zazwyczaj kilka propozycji, wskazując swoje rekomendacje. Obecnie im prostsze rozwiązanie graficzne – tym lepiej. Kolejny ważny aspekt to uniwersalność. Zarówno studio graficzne, jak również zleceniodawca, czyli klient powinni uwzględnić uniwersalność, gdyż logo jako znak rozpoznawczy marki lub firmy powinien ją wyrażać przez wiele lat. Warto zwrócić uwagę na to, aby logotyp dobrze wyglądał nie tylko na witrynie strony www, czy ulotkach, ale także na innych materiałach reklamowych: kubkach, koszulkach czy innych gadżetach. Kolorystyka oraz kształt logo jest również bardzo istotne. Obecnie modny jest minimalizm i flat design, który wyraża się przez oszczędność form i niewielką liczbę kolorów. Kolorystyka i kształt projektu logo powinny nawiązywać do profilu marki, mogą być także elementem wielkich kampanii reklamowych.
Kilka ogólnych wskazówek.
Projektowanie logo wymaga dobrej znajomości wartości i produktów firmy, należy również uwzględnić preferencje i oczekiwania klienta. Oprócz oryginalnej grafiki logo powinno wyglądać ponadczasowo, co oznacza, że będzie efektowne niezależnie od zmieniających się trendów mody. W przypadku firm lokalnych można nawiązać w logo do historii danego miejsca. Wrocław jako jedno z najpiękniejszych miast Polski nadal kryje wiele tajemnic i stanowi dla artystów inspirację do tworzenia, można więc nawiązać do tradycji lub bogatej historii tego miejsca.