Jak zaistnieć w sieci – pozycjonowanie strony vs płatna reklama Google

Jak zaistnieć w sieci – pozycjonowanie strony vs płatna reklama Google

Przedsiębiorcy, którzy chcą rozwijać swoje firmy zdają sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach reklama internetowa jest jedną ze skuteczniejszych form promocji. Mogą sobie na nią pozwolić zarówno mniejsze, dopiero wchodzące na rynek firmy jak i najwięksi gracze. Niezwykle istotne jest dobranie odpowiednich działań do oczekiwań, ale także budżetu.

Wiele firm pyta nas – jak zaistnieć w sieci – od czego zacząć? W tym wątku poruszymy dwie najpopularniejsze opcje reklamy internetowej w wyszukiwarce internetowej Google.

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron www inaczej nazywane także SEO to działania polegające na zwiększaniu widoczności strony internetowej w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania Google.

Pewnie sam dobrze o tym wiesz, że im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania tym większa szansa, że ktoś wybierze właśnie tę stronę.

Reklama internetowa Google AdWords

Drugą formą reklamy internetowej są kampanie Google AdWords. AdWords to tak naprawdę nie jedna reklama a zestaw narzędzi reklamowych od Google.

Najpopularniejsze formy reklamy Google AdWords to: linki sponsorowane ( płatne wyniki w wyszukiwarce Google), remarketing ( reklama przypominająca, która wyświetla się na różnych stronach), reklamy banerowe na wybranych portalach oraz Google Shop (reklama w wyszukiwarce prezentująca bezpośrednio zdjęcia ze sklepu).

Która forma reklamy internetowej jest skuteczniejsza?

Na to pytanie bardzo trudno jest odpowiedzieć jednoznacznie. Wszystko zależy od rodzaju biznesu, prowadzonych już działań marketingowych i oczekiwanych rezultatów.

Pozycjonowanie to proces długoterminowy, na pierwsze efekty trzeba poczekać kilka miesięcy. Jednak odpowiednio przeprowadzone działania pozwalają uzyskać wymierne korzyści: budowanie świadomości marki, budowanie zaufania klientów ( wierzymy, że pierwsze pozycje w wyszukiwarce zajmują najlepsze strony), wzrost ruchu oraz fakt, że nie płacimy za każde kliknięcie w link.

Natomiast reklama internetowa Google AdWords to bardzo elastyczne rozwiązanie, które pozwala uzyskać rezultaty natychmiast po przygotowaniu, zoptymalizowaniu i uruchomieniu kampanii.

W wielu przypadkach świetnie sprawdza się połączenie tych obu działań. Warto przeprowadzać testy i śledzić rezultaty prowadzonych reklam internetowych.

My z własnego doświadczenie wiemy natomiast, że nie tylko forma reklamy jest niezwykle istotna, ale także to, co klient zobaczy po przejściu na stronę. Czy Twoja strona jest profesjonalna i zachęca do dokonania zakupu lub skorzystania z Twojej usługi?

Jeśli wiesz, że Twoja strona potrzebuje odświeżenia lub dopiero planujesz stworzenie wizerunku w sieci, chętnie Ci pomożemy 🙂 Zapraszamy do zapoznania się z naszym portfolio!

Przez 0